סדנאות לילדי גן טרום-חובה וחובה,
ולתלמידי כיתות א'-ב'

הסדנאות המבוססת על טרילוגיית הספרים הכלולים בסדרה גיאומטריה לילדים סקרנים ועל הספר איך ספרו בתקופת האבן? מתוך הסדרה רעיונות מתמטיים גדולים לילדים צעירים.

הסדנאות מיועדות לילדי גן טרום-חובה וחובה ולתלמידים בכיתות א'-ב'. תוכני הסדנאות מותאמים לתוכנית הלימודים במתמטיקה לגילים אלה.  

מי מפחד מקוויפלצת?

איך אפשר להתמודד בקלות עם פחד ממפלצות, ולהמציא שיטות נוספות להתמודדות עם פחדים? האם גם מפלצות פוחדות? מה מיוחד במפלצות קווים, ומי זאת בכלל קוויפלצת? מה זה ממד ומה זה קו? איזה סוגים של קווים קיימים, ועל איזה סוג של קו קשה יותר ללכת? במהלך הסדנה נשיב על כל השאלות הללו ועל שאלות נוספות, תוך קיום שיח פתוח עם הילדים.
סדנה זאת היא הראשונה בסדרת גֵּאוֹמֶטְרִיָּה לִילָדִים סַקְרָנִים. במסגרת הסדנה הילדים נחשפים לעולם הממדים ולמושגים גאומטריים בסיסיים, תוך פיתוח תפיסה מרחבית החיונית להצלחה במתמטיקה ומדע, ובמגוון תחומי החיים. בסדנה נלמד מהו קו – צורה חד-ממדית – ונגלה שיש סוגים רבים של קווים. בסיום הסדנה הילדים יכינו קוויפלצת אישית. הסדנה מותאמת לגיל הילדים ולרקע הקודם שלהם, ואינה תלויה מבחינת התכנים בסדנאות אחרות בסדרה.

מה מסתתר בפארק המצולעים?

 ברוכים הבאים לפארק המצולעים! מה זה מצולע, ומה מיוחד בפארק של מצולעים? מה קורה לצורה מוזרה שמגיעה לפארק המצולעים? האם למרות השוני בין הצורות יצליחו כולם לשחק יחד בפארק המצולעים?  במהלך הסדנה נשיב על כל השאלות הללו ועל שאלות נוספות, תוך קיום שיח פתוח עם הילדים ובנייה של פארק שיאפשר הכלה וקבלה של צורות מגוונות. 

סדנה זאת היא השנייה בסדרת גֵּאוֹמֶטְרִיָּה לִילָדִים סַקְרָנִים. במסגרת הסדנה הילדים נחשפים לעולם הממדים ולמושגים גאומטריים בסיסיים, תוך פיתוח תפיסה מרחבית החיונית להצלחה במתמטיקה ומדע, ובמגוון תחומי החיים.  בסדנה נלמד מהן צורות דו-ממדיות, ומה ההבדל בין מצולע לעיגול. בסיום הסדנה הילדים יכינו מתקנים קטנים מצורות דו-ממדיות שונות. הסדנה מותאמת לגיל הילדים ולרקע הקודם שלהם, ואינה תלויה מבחינת התכנים בסדנאות אחרות בסדרה.

באיזו תחרות ניצח הצב לראשונה בחייו?

איפה הכי כדאי לחיות של רומי להתחבא, ולמה? איזו חיה יכולה לנצח בתחרות של איסוף גולות, למרות שאף פעם לא ניצחה בשום תחרות? איך היא תעשה את זה, ואיזה יכולות אישיות סמויות תגלה? איך מגייסים יכולות סמויות לטובת התמודדות עם משימות מאתגרות? מה המשמעות של צורה תלת-ממדית והאם כל דבר בעולם שלנו הוא תלת-ממדי? במהלך הסדנה נשיב על כל השאלות הללו ועל שאלות נוספות, תוך קיום שיח פתוח עם הילדים.
סדנה זאת היא השלישית בסדרת גֵּאוֹמֶטְרִיָּה לִילָדִים סַקְרָנִים. במסגרת הסדנה הילדים נחשפים לעולם הממדים ולמושגים גאומטריים בסיסיים, תוך פיתוח תפיסה מרחבית החיונית להצלחה במתמטיקה ומדע, ובמגוון תחומי החיים. בסדנה נלמד מהן צורות תלת-ממדית דו-ממדיות, ומה ההבדל בינן לבין צורות דו-ממדיות, תוך התמקדות בתכונה "חלל פנימי של צורה". בסיום הסדנה הילדים יתנסו בהפיכה של צורה דו-ממדית לצורה תלת-ממדית, וירכיבו צורות תלת-ממדיות שונות. הסדנה מותאמת לגיל הילדים ולרקע הקודם שלהם, ואינה תלויה מבחינת התכנים בסדנאות אחרות בסדרה.

איך ספרו בתקופת האבן?

האם חשבתם אי פעם איך האדם הקדמון היה יכול לדעת שכל חיות הבית שלו חזרו בשלום למערה אחרי שסיימו לְלַחֵךְ עשב בשדה? צריך לזכור שבתקופת האבן עדיין לא המציאו את המספרים, וגם לא את הספירה ואת המְנִיָּה, ולכן, כדי להתמודד עם בעיות מסוג זה, בני האדם נדרשו לחשוב באופן יצירתי ולא שגרתי. הסדנה מנגישה בפשטות את אחד הרעיונות המתמטיים המרכזיים: התאמה חד-חד-ערכית. בנוסף לכך, הסדנה מפגישה את התלמידים עם תקופת האבן, עם תהליכים של ביות חיות, עם המשמעות של רעיונות פורצי דרך ועם ההבחנה בין המצאה לבין גילוי. 



ליצירת קשר ולהזמנת סדנאות

סדנאות לתלמידי כיתות א'-ג'

סדנאות לתלמידי כיתות ד'-ו'